WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Wednesday, August 24, 2011

24 Ramadan = 24 Ogos 2011

Mcm chipsmore lak... Kejap ada, byk kali takda... hehehe... Hari ni malas betul nk bangun sahur. So akhirnya minum air mineral jer.... Bila waktu sek dh abis, rasa mcm peod lak... Bila sampai rmh, konpem bendera putih dikibarkn... Aku tak layak posa hr ni... huhuhu... Ruginya. Ikutkan hati nk posa penuh bln ni. Kalau posa penuh b'makna aku ada harapan pregnen lg. Nk buat mcm mana... Takda rezeki..

Dlm rmh, mcm2 ada tp aku setakat ni mkn betik (bykkk!!!), 1 keping kuih & air pepsi separuh mug(errr... kantoi!). Hrp2 takder la aku hilang kontrol sbb setakat ni alhamdulillah, aku b'jaya turunkn berat badan. Kemarin timbang 61.9kg. Hmmm... mmg hajat nak ambik gambar tp tunggulah sampai aku jumpa memory card reader aku tuh. Masa kemas2, ntah mana aku letak. Jd weekend ni nk kena kemas bilik balik. Dh tunggang langgang mcm takmau raya... Nk kemas siang, balik jer keja rasa mengantuk. Mgkin sbb peod, aku boleh berkemas sambil meng'exercise'kan diri siang2 hari... Idea bagus bangat nih!

Aku penah terbaca berkemas pon salah satu cara senaman. Nnti bila cuti sek, aku 'google' carik info menarik ttg cara2 senaman mudah.... Nk mntapkan balik geleber2 kat badan... So stay tune ya!

psssttt... Kemarin buka posa kat rmh mak. Mkn separuh pinggan nasi Basmathi, paru goreng bercili, telur bungkus sayur, ayam golek, kuah sup gearbox, kuih tako (1) & ikan masin sikit plus air kelapa. Hr ni ke sana lg.... hehehe.... Mkn apa? Ntah! Tak tau. Tungguuu...

2 comments: