WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Tuesday, July 26, 2011

KECIWA

KECIWA. Penat woi... Hari ni posa. Tp bila sampai rmh lepas jam 5 ptg, aku terpaksa kibarkn bendera putih merah. Peod ler pulak. Terus aku minum jus oren. Lepas tu mkn kerepek (mcm cereal) campur kacang campur ikan bilis yg aku beli d sek. Mak oiii... sodap!!! Mak kwn aku tu mmg pakar ler. Tak sia2 aku order byk2 utk raya nanti. Masalahnya aku mkn tak tau nk berenti... Mkn... mkn.. mkn jer. Keciwanya aku dgn diri aku. Sudah jd kacang lupakn kulit ni... diet ntah ke mana.... huhuhu...

Banyak betul air jus oren yg aku bantai. Dinner lak lewat sikit. Mkn dh nk dekat pukul 9 td. Sblm mkn, aku campur Nutrizyme & Organic-5 dgn air mineral. Mkn nasi 1 senduk, sayur bayam, ikan goreng, sardin & tomato. Lepas tu mandi. Rasa buncitnya aku. Mcm org mengandung ler pulak. Keciwa lagi. Sbb aku peod, bkn mengandung. Sbb aku tau masa peod ni susah sikit nk susut... huhuhu...

Lepas tu rasa mengantuk sgt2. Badan pulak rasa sakit. Petanda peod pain tu semua dh ada. At last tertidor... Bila bangun, terus pi basuh kain & menhapdet blog ni sbb aku tau esk adalah hari yg sememangnya bakal menjadi hari yg agak meletihkn buat aku. Sbb aku bakal bekerja overtime. Pagi ptg ada d sek. Malam pon mungkin ke sana gak. Rmh jauh tp nk buat camner... kena berkorban demi menjayakn majlis persaraan 2 org kamis ni. Tup.. tup..tup.. anak aku bgtau td ada Hari Bertemu Waris aka hari bagi report card kat sek dia kamis ni.. Laaaa... tak dpt ler nk pegi. Tgk ler mcm ner... Esk aku tanya pendapat kekwn... Perjumpaan mula pukul 10.45am. Majlis Persaraan mula jam 11.30am. Problemnya, sek anak d sp dkt rumah jer. Sek aku jauhnya 25km. Hikshh!!! Malas nk pikir skrg. Esk jer la..

pssttt....PD50H dh nk abis...Nk turun 3kg... Nk turun 3kg... Blh ker? Huwaaaa!!!!

No comments:

Post a Comment