WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Saturday, July 2, 2011

Diari 2 hari

Menu kemarin...

Breakfast : Biskut sekeping & air jus oren sblm p tuisyen.

Brunch (Breakfast & Lunch) : Nasi lemak sikit plus teh 0 ais (rehat sblm next tusyen)

Lunch : Nasi sikit, sup daging, tomato & budu plus air jus oren. Dessert : Taufu fa (sblm antar anak2 p tusyen)

Minum ptg : Minum mango blended & abiskn fishball dlm sizzling noodle my lil gal. (sementara tunggu my boys abis tusyen)

Dinner : Before 8pm... mcm menu tengahri... hehehe... Malas nk tambah menu...

Exercise? tarak... sblm tidur rasa lapar so minum..minum.. & minum...

Menu hari ni....

Breakfast : Biskut Danone Hi-Fibre 2 keping plus air mineral sblm ke sek. Then,bun inti sambal d sek sbb dpt free.... hehehe... Rezeki jgn ditolak.

Ada aerobik... mesti join... Takler lama pon tp dh terasa sengal2... adusss...Ikut lari utk program Larian 1Murid, 1Sukan, 1Malaysia tp lari kejap jer... jln jer lebih. Separuh jln patah balik....hehehe.... Lps tu, masuk acara badminton beregu utk cikgu. Tak sempat nk penat dh kalah... peluh sempat keluar kejap jer... sayangnyer. Lps tu, penat b'sorak... bab b'sorak ni mmg payah nk kalah beb!

Lunch : Mkn free nasi lemak, sambal udang (ambik 4 ekor), telur goreng, timun 4 hiris & air teh 0 panas yg tersgt ler manisnyer... Minum drinking water lg 1 botol. then ada meeting from 12-2.10pm. Abis jer balik rmh. D rmh my 9-year-old boy, Ijan, dgn sukahati nk masakkn telur dadar.. Aku minta 2 biji.. Lps tu tambah lg 2 biji... But no worry. Kongsi dgn my other kids... hehehe... Fyi, my ijan wants to be a chef one day... Sbg ibu mithali, aku support jer. At least, dia blh jamu aku dgn mcm2 menu menarik.. just like his father. Korang patut tau, sup daging kemarin tu My Cik Abg yg masakkan... untung sungguh aku, kn?

Dinner : Ntah ler sbb kjp lg nk antar anak tusyen ganti. My Cik Abg ada hint2 nk ke Central Square beli printer ink... Kalau ke sana, adakah dietku kantoi lg? Aku hanya mampu berdoa... Yelah tu... Timbang td d sek mcm xder penurunan jer... Mgkn sbb aku timbang lps mkn... (nk sedapkn ati ler tu). Apa2 pon aku kena kawal diri. hari menimbang ada 2 hari jer lg.

pssttt... DVD JM masih tersimpan... Bila nk start nih? Dh lama cik Jillian kita menunggu... Kesian kat dia.. Kesian kat aku...:P

No comments:

Post a Comment