WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Thursday, July 21, 2011

Posa, Ajal & Maut

Soeei la. Lps update timbangan, aku terus sepi sbb sibuk myiapkn keja. Lg pon aku makin kureng jaga mkn. Tp nasi tetap aku maintain mkn 1 senduk jer. Yg paling kerap aku mkn ialah sup sayur. Ke mana jer aku pegi, mesti ada sayur. Kdg2 ambik jer sayur anak @ kwn.... Air botol mmg jd teman setiaku. Sampai ke tahap tidur pon mesti dkt dgn botol air. Kalau aku lapar @ dahaga, aku minum ler air dlm botol tu. Kat sek, aku pastikn atas meja ada air...

Hr ni aku posa kembali. Semlm aku sudah langgar pantang. Tetiba jer My Cik Abg ajak mkn diluar lepas pukul 9 & dh nak dkt jam 10pm. Sebagai isteri solehah, maka kuikut jer My Cik Abg yg nk mkn roti canai. Aku? Oh tidak! Aku mkn sup sayur jer & sedikit roti telur dgn fresh orange. Timbang pagi td, berat pon dh naik balik.... hikshh!!

Menu sahur: Fitnesse Cereal & Fruits plus low fat milk & air mineral
Buka posa: Ntah ler tp ada pasar mlm tau....hmmm....
Senaman: Naik tangga turun tangga masa d sek.

psstt..... Pagi td ada berita buruk. 2 org anak muridku (Ting. 3) accident ptg kemarin masa naik motor. Pembonceng meninggal, yg bawa motor alhamdulillah terselamat tp kaki patah. Ada van rempuh dr belakang. Sedih betul sbb dua2 tu aku ajar. Jd marilah kita sama2 doakan untuk Allahyarham Nor Hazrah. Al-fatihah...

No comments:

Post a Comment