WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Tuesday, June 28, 2011

Cara2 Tinggikan Metabolisma

Blogwalking td ternampak tajuk menarik "tinggikan metabolisma utk cepat bakar lemak" oleh si empunya blog bernama BICIKUT DIET . Topik aku suka bangat nih!

Cara2nya ialah:

1. Buat senaman otot, lagi berotot kita, lagi tinggi metabolisma kita.
2. Minum air sejuk = bila badan kita sama kan suhu badan dgn air.
3. Makan telur banyak
4. Minum air banyak2
5. Marah.....gi marah org banyak2

Buat masa ni no 1 tu.. err... tak terbuat lg... hehehe... No 2 tu aku dh mula. No 3.. mkn telur... no problem. Bisa diatur. No 4 pon no hal nyer... No 5... hari ni jer kadar metabolisma aku naik tiba2 sbb tahap kemarahanku naik ke tahap maksima dgn telatah bdk2 kelas tambahanku... masuk kelas lambat, nk balik on the dot. Mana blh. Lg pon, jgn ler mencelah masa aku sibuk berhujah... grrrr.. geramnyer.... Sbb marah sgt aku pon blah keluar. Lg lama d kelas, lg ler aku mendidih. Lg pon dh cukup bagus aku buat free tuition. Sesen pon tak minta utk khidmat masyarakat. But on d positive side.... bdk2 ni bjaya membantu aku mengurangkan berat bdn sbb metabolisma aku b'jaya ditinggikan... Tima kacih anak2 muridku... Lain kali buat lg yer.... hihihihi... Gamaknya, lemak aku byk terbakar d sek... dah ler panjat turun tangga setiap hari. Ditambah dgn tenaga all out masa m'gajar plus marah2.... Tu kira dh exercise...hmmm... menarik ni...

Masalahnya... aku tak larat ler nk marah hari2... Penat woiii... Rasa tension pon ada. Org kata nanti cpt tua.... Eeeiii... tak rela ler... bdn kurus tp nampak tua mmg tak menarik. Tmbah2 ada hubby yg nampak muda.... Sabor je la...

pssttt..... Jgn lupa tidor cukup yer.... Jgn jadik mcm aku. Dh lepas pukul 2 am... masih tak tidor2. Wahai Rosh! bawa ler berehat. Nak kurus tak? NAK!!!! So chow! i rest myself!

2 comments:

  1. penatkan nak marah org,hehehe..

    btw, paling senang nak buat, nombor 4.
    bila kurang air, memang lambat badan nak turun.
    apepun thanks.

    ReplyDelete
  2. TQVM 4 all d informative info. mmg sentiasa cari tips yg mudah nk ikut. tgh struggling utk tip no 1 tu ;P

    ReplyDelete