WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Friday, June 10, 2011

Kenapa Belog Nie Ujud?

Dah lama teringin nak kembali kempis mcm dolu2 tp selalu perasan diri masih kurus... tetapi apakan daya bila pegi menimbang dua tiga menjak ni... baru perasan betapa beratnyer aku. Berat sudah hampir mencecah 70 kg pon belum mau insaf ka? Konpem kena buat sesuatu tp per yer? Last year ada join program "The Biggest Loser" di sekolah tp akhirnya senyap jer tanpa kabar berita. Aku? Bkn makin "lose" tp makin "gain" lak! Ayoyo.... Thn lepas takder le berat smpai lebih 65kg tapi kini.... Aduh!!! Tidakkk!!! Kenapa? Tak caya? Uol tgk ler sendiri.

Lokasi: Tesco. Tarikh : 6.6.2011


Sebenornyer mmg dah cuba nak kontrol mkn tp tak boleh tahan beb! Dugaan & cobaan byk sgt. Mmg imanku cukup tipis bila nampak makanan... hehehe... Sehinggalah kutemui satu cara utk memotivasikan diri...

Mmg suka tergedik2 bila terjumpa contest ni. Blh ler try... kot2 lebih berdisiplin bila ramai org senasib yg punya 1 misi... semua nak kurus & sihat mcm aku. Aku punya kolesterol pon blh tahan jugak tinggi. So apa lagi. Aku join ler...



Asalnyer, nak maintain jer suka suki "losing weight" ni kat blog aku yg satu lg tp rasa mcm terganggu jer dunia aku yg satu lg tu... Aman damai tetiba jd kalut sbb misi suci aku ni... Lg pon aku nak bubuh byk2 info2 berguna ttg bab pengkurusan badan dgn cara yg sihat. Mana ler tau kot2 satu hari nanti aku kembali berisi... maka dpt ler aku gunakan blog ni sbg pemangkin utk kembali "insaf"... hehehe... So apa lg? Jom kita jadi kurengkn berat badan dgn cara yg sihat tanpa mencederakan diri luar & dalam. Ada berani?

No comments:

Post a Comment