WELCOME!

All about my personal quest to be slimmer & healthier... Won't quit eating, won't skip meals, won't starve to death...

Thursday, June 16, 2011

Kemarin. Hari Ni. Esok?

Ni dia menu laksa 2 hari lepas tu... Baru dpt tunjuk gambar... Layannn...Ni la kesibukan aku minggu ni... siapkn keja....Cuba uols tgk soalan periksa... hmmm... mcm perli aku jer... ttg health & fitness...
Ada Food Pyramid lg...Soeei yer... kemarin tak hapdet aper2 sbb anak pompuanku demam plus keja marking yg kena dsiapkn.. Almaklum ler markah kena bagi hari Kamis. Lega sbb keja tu dh bereh! Pagi2 td dh key-in markah... phew!

Td jenguk2 FB.. Wah! Dh meriah yer PD50H. Tercabar gak aku tgk menu2 mengiurkn & strategi semua peserta. Aku ni dulu x pyh pikir ttg berat badan. Apa pon aku mkn walau d tengah mlm takkan effect berat aku. Malah doktor pon suruh aku mkn sblm tidor sbb aku selalu sakit perut pagi2. Tp itu dulu... masa aku zaman anak dara. La ni dah Mak anak dara.... hehehe.... metabolisme rate ku sudah merundum.... tak secergas dulu... huhuhu... Memanjang sakit badan ler.. sakit kaki ler... sakit hati jgn cakap ler.... pakai jer baju dh mula ketat sana sini... kebaya tu jgn mimpilah. Dh lama sedekah kat org...

Kemarin sarapan mkn per yer? Yelah, aku mkn roti sardin & teh o ais... Tghari masak makaroni & sup sotong ball sayur sawi. Selera aku & anak2... hehehe.. Tp dlm gambar ni xder sotongball... aku bagi kat anak2 jer... hikss!!Dinner mkn nasik 2 sudu.. dgn sardin & berendam kuah sup sayur.... hahaha!!! Dasat nih! Walau ada coca cola & 100plus d rmh..aku bjaya utk tidak minum setitik pon air berkabonat itu.... Yabedabeduuu!!!

Hari ni? Brunch (breakfast + lunch) jer sbb ada kelas pagi & keja. Pkl 11am baru turun k kantin. Menu... errr nasi 1 senduk, sekor ikan rebus cicah air asam, sup sayur & fresh orange plus nutrizyme & nutricelle sblm mkn... Lps tu terliur tgk sardin roll... 2 bijik aku belasah... huhuhu.... minum air mineral jer...

Taktau nak mkn per utk dinner. Takut terbabas lps pukul 8... baru padan muka aku. Patutlah berat tak susut2.... hehehe...

pssttt.... perut makin membuncit... kata org dh nak mai peod... betul gak! symptom2 nk mai peod dh makin byk.... don wori... mmg dh check... bkn buncit nk dpt baby... alahai..

No comments:

Post a Comment